Monday, February 18, 2013

facebook.

aku bukan public figure.
aku bukan attention's seeker.

aku boleh hidup tanpa fb aku.
and don't mention tweeter.
i don't even have it.

fb ni--
bagi aku--
banyak sangat nak dijaga.
dan serabut bagi aku.

aku ada hampir dua ribu friends.
aku post something--
fikir hati dua ribu tu nak dijaga.
aku tegur someone--
fikir yg lain2 yg masih namanya kawan.

nak diletak gambar terpampang muka--
risau orang jampi serapah.
nak didelete gambar aku di tag--
risau si tukang upload terasa.

nak di'on' chat aku?
mungkin sepuluh kali aku fikir.
tak menang tangan nak layan.
tak dilayan kang--
terasa.
"kenape dia ni tak membalas aku tanyakan khabar? dilihat chat-- hijau."
maka aku playing safe-- off kan.

any important things-- private message aku.
aku bebas balas bila2 aku rasa perlu, aku rasa mampu.

sungguh.
banyak benda.
terlalu banyak nak dijaga.
jadi-- aku malas.

lagi satu-- fb ni bukan laju sangat. lambat.
banyak sangat news feed-- jadi loading.
cerite mahal murah-- nak tapis pun susah.

tapi dua benda jangan dipisah dari aku.
skype aku.
blog aku.

lebih rajin aku dgn skype dari on akaun fb aku.
lagi gemar aku luah geram hiba dekat blog aku.
biar takde yg tahu.
yg penting cukup aku.



No comments:

Post a Comment